Mini, Maxi, najwyższe, najdroższe, najdziwniejsze....wozy strażackie!

BMW Isetta

Najmniejsze, największe, najnowsze, najstarsze, najdziwniejsze, najbardziej wyspecjalizowane … wozy strażackie na świecie.
 
1 Wozy strażackie na lotniskach są z reguły znacznie większe niż normalne. Dlaczego są tak duże? Cóż, po pierwsze mogą być. W końcu długość i szerokość nie są brane pod uwagę na rozległych, otwartych przestrzeniach lotniska. Po drugie, naprawdę muszą być. Potencjalnie muszą być w stanie ugasić pożar dużego samolotu i całe paliwo, które przewozi największy, najbardziej zaawansowany i najdroższy wóz strażacki na świecie,
NAFFCO z Dubaju wprowadził na rynek nowy produkt o nazwie: Falcon 8×8. Narodowa Wytwórnia Straży Pożarnych FZCO (NAFFCO) jest producentem sprzętu i produktów przeciwpożarowych. Firma została założona w Jebel Ali (około 35 km na południe od Dubaju) i przeniosła swoją siedzibę do Dubaju.  Falcon 8x8x jest posiadaczem 8 gigantycznych kół, karoserii z włókna szklanego i silnika  o mocy około 900 koni mechanicznych. Pomimo karoserii wykonanej głównie z włókna szklanego samochód nadal waży do 54 ton. Pomimo wagi małej willi, Falcon 8×8 może nadal osiągać prędkość 80 km/hw mniej niż 25 sekund. Celem tego pojazdu jest jak najszybsza reakcja na pożar na pasie startowym lotniska. Ponieważ pożary samolotów są tak różne, potrzeba wielu produktów i sprzętu, aby je właściwie ugasić. Aby wykonać tę misję, Falcon 8×8 może przenosić 16 000 litrów wody i 1920 litrów piany. Na dole znajdują się kolejne narzędzia gaśnicze. Pod przednią szybą wodorozcieńczalna pianka błonotwórcza (AFFF) oraz suchy proszek chemiczny (DCP) do rozpylania. AFFF służy do gaszenia pożarów z udziałem paliwa do silników odrzutowych, podczas gdy DCP służy do gaszenia konwencjonalnych pożarów benzynowych i elektrycznych. Aby chronić zarówno pojazd, jak i strażaków znajdujących się w środku, dysze mogą wystrzeliwać środki gaśnicze z odległości do 90 metrów. Falcon 8×8 jest naprawdę nowoczesnym cudem i pokazuje, jak daleko zaszliśmy w technologii przeciwpożarowej. Chociaż sam rozmiar tego samochodu jest naprawdę niesamowity, inżynieria stojąca za nim jest jeszcze bardziej kosmiczna. Projektanci i inżynierowie NAFFCO naprawdę przemyśleli każdy złożony przypadek związany z pożarami.

2. Miniaturowa BMW Isetta
Nie chcielibyście zapewne aby to Isetta Feuerwehr przyjechała gasić pożar waszego domu lub samochodu, ponieważ maleńki samochód bąbelkowy BMW ledwo mógł pomieścić dwóch strażaków, nie mówiąc już o żadnym sprzęcie. Zdarzało się że samochodzik ciągnał przyczepę z wężem, a na dachu montowano nawet drabiny, ale silniki o pojemności 250 lub 300 cm3 były zbyt niewydolne, aby uciągnąć taki ciężar.
Prawdziwym powodem użycia Isetty było dotarcie do incydentów na ciasnych ulicach miasta, zanim główne wozy i urządzenia mogły wkroczyć do akcji.
 
3. Zwinny motocykl gaśniczy BMW R1200RT
Podobnie jak Isetta, BMW R1200 RT Firexpress został zbudowany, aby docierać do miejsc w dwukrotnie szybszym czasie niż standardowy wóz strażacki. Przy maksymalnej prędkości 145 km/h, nawet przy pełnym obciążeniu 60 litrami wody lub pianki ognioodpornej, zwinność motocykla była idealna na ruchliwe miejskie ulice lub zatłoczone autostrady.
Wąż mógł spryskiwać do pięciu metrów lancą, do której można było sięgnąć z siodła. Grecja okazała się popularnym rynkiem dla tego dwukołowego pożarowego specjalisty, ze względu na zatkane centrum jej stolicy, Aten.
4. Bronto Skylift
Już sama nazwa wystarczy, aby wyobrazić sobie pojazd przeciwpożarowy, który jest w stanie poradzić sobie z najwyższymi budynkami. Platforma Bronto Skylift może sięgać do 112 metrów w górę i została wprowadzona do walki z pożarami w wieżowcach i biurowcach. Można go zamontować na wielu różnych obudowach i pomimo ogromnego zasięgu fińska konstrukcja składa się do bardzo wielu elementów kompaktowych rozmiarów dzięki harmonijkowym sekcjom.
 

5. pożarowy leśniczy - Brush 5A7-6

 
Ten lewiatan jest bardziej potocznie znany w USA jako „skoczek drzewny”, ponieważ jego mocną stroną jest radzenie sobie z pożarami lasów. Jest w stanie pokonywać teren, w którym korzenie i drzewa tarasują ziemię, a układ napędowy 6x6 zapewnia mu doskonałą przyczepność i prześwit. Ponieważ ten wóz strażacki działa w bardzo nieprzyjaznych środowiskach, jest wyposażony w masywną zewnętrzną klatkę, która zapobiega zranieniu załogi przez spadające gałęzie.
 
6 niezmordowany Hagglund BV206
Bazując na tym samym pojeździe gąsienicowym, który był używany przez armię brytyjską i wiele innych sił zbrojnych, wszędzie tam, gdzie napotyka się śnieg lub w inny sposób nieprzejezdne bagna, Hagglund BV206 jest naprawdę niezawodny. Zasilany jest zarówno ciągnik, jak i przyczepa, a ich przegub pozwala na niesamowite zdolności terenowe. Gąsienicowy transporter ratowniczy przystosowany jest do przewozu 12 osób. Może poruszać się po drogach publicznych (gąsienice gumowe).
7. Niezniszczalny Hummer H1
Hummer H1 bardzo dobrze nadaje się do pracy w ogniu dzięki swoim sporym rozmiarom i doskonałym umiejętnościom terenowym. Znajduje zastosowanie w regionach górskich i gęsto zalesionych, ponieważ szybko radzi sobie z pożarami zarośli. Duża część tylna może pomieścić 600 litrów wody oraz inne wyposażenie, ale w kabinie jest miejsce tylko dla dwóch członków załogi.

8.  kompaktowy Peugeot H2O
 

Mike Strizki pomógł zaprojektować koncepcję wozu strażackiego Peugeot H2O z wodorowymi ogniwami paliwowymi do użytku w obszarach miast i miasteczek, w których dostęp dla dużych pojazdów strażackich może być utrudniony.
H2O to pojazd elektryczny z akumulatorami, wyposażony w pomocnicze ogniwo paliwowe, które zapewnia ciągłe źródło energii elektrycznej do zasilania różnych elementów wyposażenia awaryjnego, takich jak pompy, wyciągi dymu, systemy komunikacji i gniazdka elektryczne.
Jedynym produktem odpadowym silnika pożarniczego z ogniwami paliwowymi jest woda, bez innych emisji i zanieczyszczeń.
 
Aby umożliwić dalsze działanie H2O w sytuacjach, w których widoczność może być poważnie ograniczona z powodu dymu, pojazd jest wyposażony w czujniki zbliżeniowe w zderzakach oraz system radarowy wbudowany w przedni panel. Peugeot H2O jest w pełni sprawnym pojazdem strażackim, wyposażonym w odpowiednie wyposażenie technologiczne i opracowanym z uwzględnieniem wiedzy prawdziwych strażaków.
Pojazd przeznaczony jest dla dwóch osób, ze zbiornikiem na wodę z tyłu i drabiną teleskopową u góry. Tylne schowki są ukryte za metalowymi ekranami, a po lewej stronie znajdują się dwa uchwyty i stopnie ułatwiające dostęp do górnej części pojazdu.
We wnętrzu znajduje się ekran dotykowy, telefon oraz system GPS. Przed pasażerem znajduje się drugi ekran połączony z komputerem, na którym wyświetlane są mapy dużych budynków. Pomiędzy dwoma przednimi siedzeniami znajduje się hamulec ręczny i elementy sterujące do obsługi drabiny. Fotele wykończone są neoprenem. Na panelach drzwi metalowe ramy wyposażone są w schowki na różnego rodzaju sprzęt przeciwpożarowy.
Chociaż Peugeot H2O nigdy nie trafił do masowej produkcji, dwa pojazdy koncepcyjne, które zostały wyprodukowane, były ostatnio widziane w słynnym podwodnym tunelu Chunnel, który łączy Francję i Wielką Brytanię.
 
9. sprytny jak SMART
Gdyby to autko pojawiło się przy  płonącym domu, miałbyś rację, myśląc, że wąż ogrodowy byłby bardziej przydatny w walce z pożarem. Używany bardziej jako narzędzie promocyjne przez niektóre straże pożarne, Smart Fortwo jest wyposażony w migające niebieskie światła i syreny. Jego kompaktowy rozmiar oznacza, że może łatwiej przedostawać się przez zatłoczone miasta, choć nie jest w stanie przetransportować nic więcej ponad zwykłą gaśnicęJ